Suorituskyvyn analysoinnin parantaminen

Parempi käyttökokemus ja sovelluksen suorituskyky ja helpommin tarkasteltava infrastruktuuri

IT-osaston voi olla vaikea selvittää sovellusten suorituskykyongelmien syitä – varsinkin, kun virtuaalisten sovellusten ja työpöytien, SaaS-sovellusten sekä mobiili- ja natiivisovellusten ja muiden sisältöyhteistyöratkaisujen suorituskykyä hallitaan hyvin monenlaisilla työkaluilla. Monien erilaisten työkalujen käyttö tekee myös hankinnoista, lisensoinnista, käyttöönotosta, päivityksistä ja versioiden vaihtamisesta monimutkaista – järjestelmänvalvojien käyttökokemuksesta puhumattakaan. Ongelmia on vaikea ennakoida, saati sitten estää, kun aika kuluu virheiden korjaamiseen. Mikä puuttuu, on koko ympäristön näkyvyys, samoin kuin suoran käyttäjäpalautteen saaminen. Modernissa työympäristössä kaikkia sovelluksia, verkkoja ja infrastruktuuria pitäisi voida tarkastella keskitetysti yhdestä paikasta, josta IT-osasto saa tarvitsemansa tiedot käyttöongelmien nopeaan ratkaisemiseen.

Tutustu

IT-osasto voi tarkastella Citrix Virtual Apps and Desktops -ratkaisun suorituskykyä keskitetysti käyttäjäistuntojen perusteella. Ne asiakkaamme, jotka hallinnoivat ratkaisua omissa tiloissaan, voivat analysoida ratkaisun toimintaa joko yhden tai useamman toimipisteen tasolla. Citrix-ratkaisussa ICA-liikennekanavia, Citrix Gateway -ratkaisua ja HDX-tietoja voidaan tarkastella kattavasti, jotta niiden suorituskyvystä saisi paremman kokonaiskuvan.

Sovellusten istuntokohtainen käyttökokemus voidaan arvioida ”Erinomainen”-, ”Kohtalainen”- ja ”Heikko”-luokituksilla. Citrix Analytics -koneoppimislaite (ML-laite) havaitsee suorituskyvyn heikentymisen seuraamalla verkostoviiveitä ja sisäänkirjautumisten kestoa Citrix HDX Insights- ja Citrix Director -ratkaisujen avulla. Sovellusten huonosta suorituskyvystä kärsivät käyttäjäryhmät on helppo havaita.

VDA:n suorituskykyä voidaan tarkkailla joko yhden tai useamman toimipisteen tasolla. VDA-trenditietoja sekä käytettävissä olevien ja käyttämättömien VDA:iden tietoja voidaan tarkastella eri aikaväleillä. Näin yritys voi varmistaa, että sen kapasiteetinhallintastrategialla päästään haluttuihin suoritustavoitteisiin. Taustaresursseja voidaan säätää suorituskyvyn maksimoimiseksi ja tulevien tarpeiden suunnittelua varten.

Citrix-tuote

Citrix Analytics

  • Suorituskyvyn tarkkailu keskitetysti
  • Koneoppimisen huonosta suorituskyvystä kärsivien käyttäjäryhmien havaitseminen